vrijdag 16 juni 2023

INGEZONDE VERHAAL

 INGEZONDE VERHAAL. Mijn opa Willem Noordbruis.

Mijn opa heeft van 1942 tot 1963 gewerkt in de DeBlokhuisPoort als meesterknecht en als opzichter bij de arbeid in het gevangeniswezen en de psychopatenzorg. In 1963 is mijn opa met pensioen gegaan en is de rest van zijn leven in Leeuwarden blijven wonen. 

Regelmatig heb ik gelogeerd bij mijn opa en oma, mijn oma liet mij een foto zien die een paar dagen eerder was gemaakt met al het personeel erop van de BHP. Voor mijn opa hoefde al die poespas niet, mijn oma daarin tegen was er apetrots op en dus kreeg het een plaatsje op het dressoir tegen een vaas aan, er is nooit een lijstje om gekomen en uiteindelijk belandde het in de la.

Ingezonden door: Willem Noordbruis (Babberich) 

Lees het verhaal op: Ingezonden verhaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vrijdag 13e

  🌕🗡️ Ontsnap aan het bijgeloof op Vrijdag de 13e! 🗡️🌕 Stap in de duistere geschiedenis van straffen en gerechtigheid tijdens onze meesl...